Bérelj helyet a sales dobogón!

2024 június 6.

Mitől lesz valaki profi értékesítő? Előző blogposztunkban felvázoltuk a három dimenziót, amelyek a magas szakmai minőség alappillérei. Az ideális értékesítő első ismertetőjegye pedig nem más, mint hogy képben van.

🥄 Tudom, miből főzök

Hérakleitosz sokszor emlegetett mondata, miszerint

„Az egyetlen állandó a változás maga”

mutat rá arra, hogy a világ szüntelenül átalakul és halad, hasonlóan egy folyó sodrásához. Az üzleti élet hasonlóképpen zajlik, releváns csak akkor tudsz maradni, ha folyamatosan követed a körülötted zajló eseményeket és ezekre építed működésedet, tevékenységedet. Megújulás nélkül, ugyanolyan technikával dolgozni nemcsak a jobb eredmény valószínűsíthetőségét csökkenti, hanem relatív hátránnyal is jár: helyben állni egyenértékű a hátraarccal, a versenytársak pedig nem alszanak.

Éppen ezért az alapos termékismeret – és ez nemcsak a saját palettára, hanem a konkurencia kínálatára is vonatkozik – elengedhetetlen a sikeres értékesítéshez, illetve az aktuális gazdasági környezet monitorozása is beépítendő, mivel ez nagyban befolyásolhatja az ügyfelek igényeit és elvárásait.

📆 Tervezés, a leghűségesebb barát

A modern értékesítési gyakorlat igénye teszi nélkülözhetetlenné, hogy rendszeresen – lehetőleg évente – szervezeti vagy egyéni szinten, a versenytársakra is kitekintve átgondoljuk, miben kell fejleszteni az értékesítési gyakorlatot, módszereket és eszközöket ahhoz, hogy professzionalizmust és magabiztosságot sugározzon.

 

🔗 1. Digitális jelenlét

Benne kell lenni a sűrűjében, a sűrűje pedig a virtuális térben van, hiszen a potenciális ügyfelek, döntéshozók online keresnek információkat a termékekről/ szolgáltatásokról. Benchmarkingot követően érdemes megvizsgálni a következő kérdéseket:

  • Milyen a weboldal minősége, SEO szempontból hogy állunk?
  • Megfelelő minőségű, mennyiségű, márkával harmonikus a content marketing tevékenységünk?
  • Élünk a social media és email marketing adta lehetőségekkel?
  • Használunk-e/ hogyan használunk digitális hirdetéseket?
  • Végezetül: elemzünk-e metrikákat, nyomon követjük-e a forgalmat, konverziós arányokat?

Ebben a pontban válik égetően fontossá, hogy a marketing és sales csapatok szorosan összedolgozzanak, hiszen láthatóság, pontos célzás nélkül nem jutunk el az ügyfélkapcsolatig.

sales digitalizáció

🗂️  2. Ezerarcú CRM

Használd ki teljeskörűen CRM rendszeredet és keresd meg a nem kezelt ügyfelek kontaktjait kapcsolatfelvétel céljából!

CRM

⭐⭐⭐ 3. Konzultatív megközelítés

Az előítéletek átfordításához a személetváltáson át vezet az út. Amikor a sales nem cél, hanem következmény, akkor valósul meg az értékteremtő, személyre szabott konzultáció, mely hosszú távú partneri kapcsolathoz vezet.

konzultatív sales

🔄️ 4. Menj utána a dolgoknak!

A kapcsolatok elhalásának leghatékonyabb módja az utánkövetés kihagyása. Az értékesítés összes lépésében figyelj oda a follow-up frekvenciájára!

ügyfélkapcsolat

🤖 5. Az AI szolgálatba állítása

Az AI remek eszköz arra, hogy folyamatokat rövidíts le vele és a kezed alá dolgozzon. 2023 szupersztárja, a ChatGPT a sales-ben is hasznosítható (pl. értékesítési forgatókönyvek létrehozása, célcsoport kutatás és építés, sales stratégia kidolgozás), illetve léteznek egyéb integrált AI eszközök (pl. Zoom AI Companion, Microsoft Copilot), melyek szintén folyamatokat tesznek egyszerűbbé és gördülékenyebbé. A döntés a te kezedben van, hogy miként állítod be ezeket az eszközöket céljaid elérésének szolgálatába.

🏁 Célállomás: harmónia

Az értékesítés eszközei adottak és folyamatosan bővülnek, alkalmazásuknál viszont felmerülő örök dilemma, hogy a mérleg merre billenjen, a vadász vagy farmer megközelítés irányába. A kívánt irány a hosszan tartó, biztos stratégiai partnerség kialakítása, azonban a folyamatos „vérfrissítés” és új ügyfelek megszerzésének is jelen kell lennie a gyümölcsöző és fejlődő üzleti eredmény érdekében.

Legyél részese te is 2024 első sales fókuszú üzleti fesztiváljának, a Sales Festnek, amelyen a Sales Excellence Team debütál!
Bevásárlókosár
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0