Méltó zárása a nyárnak, izgalmas és feltöltő nyitása az ősznek: együtt töltöttük augusztus végét Visegrádon, ahol a kellemeset vegyítettük a hasznossal. Programok terén színes volt a paletta, és a két nap négy meghatározó tapasztalattal és tanulsággal gazdagított bennünket.
1. Első, átfogó és legfontosabb tapasztalat:
A jó csapatépítő nagyon is sokat ad hozzá az eredményességhez és fejlődéshez szakmai szempontból.
A közös programok és élmények fejlesztően hatnak a csapatdinamikára, együttműködésre, melynek gyümölcse később, a közös munka során érik be.
Nem kérdés, hogy az emberekbe történő invesztálás megtérül, arra viszont, hogy mitől lesz jó egy ilyen program, hoztunk egzakt választ. Íme, néhány csapatépítő alapelv, amitől az működni fog tapasztalataink alapján:
❤️ Szerethető: olyan elemeket tartalmaz, ami a résztvevők szívéhez közel áll,
🤸♂️ Egyensúlyban van: relaxációs és produktivitást serkentő gyakorlatok keverednek,
🔄️ Rugalmas: a tartalomdús, de mégsem túltömött ütemterv arany középútja (csúszásra tervezés, dominó-borulás elkerülése)
📆 Tervezhető: a résztvevők számára világos, elérhető és egy helyen gyűjtött az információ a programmal kapcsolatban.
2. Második tanulság a túrakenuzásból: kormányos nélkül nincs előre.
Bizonyára szakmai ártalom, de mégis éles párhuzamokat lehetett levonni a közös kenuzás élményéből a vezetésre.
- A kenu akkor haladt jól, ha az evezősök ütemesen, egyszerre és harmóniában végezték feladatukat, tudták, mikor és melyik irányba evezzenek. A ritmus könnyen elveszett, ha nem kaptunk egyértelmű útmutatást.
- A másik kritérium a kormányos leterheltsége – abban a pillanatban, hogy neki is evezéssel kellett támogatnia az előrehaladást, a kenu orra célt tévesztett, és kitért az egyik irányba.
- Az utolsó következtetés triviálisnak is tűnhet, azonban mégis újra és újra ki kell hangsúlyozni és figyelni rá: a kormányosok feladata bizony nehéz és magányos tud lenni. A megoldás pedig, egyszerűségének dacára mégsem jön egykönnyen: ér és szükséges is bevonni a csapatot a megoldás keresésébe és folyamatába! A mi helyzetünkben nehezített volt a pálya, ugyanis túravezetőnk nem tudott velünk tartani, így csak a szárazföldről egyeztettünk a technikáról és útvonalról. Azonban mi közben is folyamatosan egyeztettünk egymással, ha kellett, taktikát váltottunk, és lám: az első, girbegurba próbálkozásaink után belerázódtunk és nyílegyenesen szeltük a Duna habjait a kisoroszi csúcsig meg sem állva.
3. Harmadik központi eleme a két napnak: inspiráció, a pihenés és produktivitás szerelemgyereke.
Az aktív mellett a passzív kikapcsolódásra is került idő a bográcsozással, amely megalapozta a zökkenőmentes csapatdinamikát és a másnapi szakmai megbeszélést, melyen stratégiai kérdésekről ötleteltünk. Egyik fő témánk a Sales Vezetői Közösség volt, hiszen nagy vállalást tettünk, mégpedig azt, hogy
egy olyan vezetői közösséget építünk, amely élvonalba emeli az értékesítői kultúrát Magyarországon, ezzel különleges élményt adva az ügyfélnek, és sikerélményt az értékesítőknek.
A kreatív munka során szétbontottuk a témákat és elindítottunk csoportokat, melyek a későbbiekben a részletek kidolgozására fókuszálnak.
4. Végül a zárás, ami feltette az i-re a pontot: kerámia workshop, ami flow-ba juttatta az egész csapatot.
Teljes lázban égtünk a foglalkozáson, ahol magunknak készítettünk kerámia tálalókat. A csapaton meg lehetett figyelni a flow élmény tüneteit:
Tekintet: fókuszált.
Figyelem: összpontosított.
Csevegés: lecsökkent, csak a szükséges információgyűjtés céljából zajlott.
Az eredmény pedig: elégedett arcok és jóleső fáradtság, amit a jól megérdemelt pihenés követett a hétvége elstartolásával. 😊
Globális élvonalba tartozó FMCG partnerünknél is hasonló programot vittünk végig, ahol a visszajelzések ugyanerre mutattak:
Ahhoz, hogy magas fokozatba tudj kapcsolni, pihenni és feltöltődni kell.
Ezt a lépést nem lehet kihagyni, különben megbosszulja magát kiégés, korai fluktuáció, konfliktushelyzetek állandósulása képében. Partnereink visszajelzése és közösen elért áttörési eredményeink, valamint saját tapasztalatunk is arra a végső konklúzió levonására sarkall, hogy
a Q4-es stratégiai tervezés nem kiegészítő, hanem alapvető eleme kell, hogy legyen a csapatdinamikába, emberekbe fektetett fejlesztés hiszen a szervezetet működtető csapatok a fejlődés kulcsa.
A megtérülésre szolgáljon például…
- Telekommunikációs szektorban 6 hónap alatt 10%-os értékesítési növekedést értünk el 800 üzletvezetővel és értékesítővel azzal, hogy a fókuszt az elkötelezettség és csapatkohézió kialakítására helyeztük.
- Ipari szektorban 20 felső- és 56 középvezetővel dolgoztunk a felelősségteljes, önálló és bizalommal teli szervezeti kultúra kialakításáért. Az érték, amit 1 munkavállaló 1 óra alatt előállít, 10€-val nőtt, a terv/ munkaerő ráfordítási arány 10%-kal csökkent, a megtérülés (ROI) 17,5-szörös volt.
Ha te is szeretnél magas fokozatba kapcsolni, akkor keress minket, személyesen, telefonon vagy emailen is szívesen adunk ötletet ahhoz, hogyan érd el kitűzött céljaidat. Lépjünk kapcsolatba az info@x-sight.hu email címen, vagy a 06-1-464-5223 telefonszámon!