Nagy az igazság abban, hogy minden vállalat annyira versenyképes, mint a benne dolgozó csapatok – így nem utolsó, hanem prioritást élvező szempontnak kell lennie a munkavállalók elégedettségének. Melyek vajon azok a „banánhéjak”, amiken elcsúszik, és mekkorát is esik valójában az a szervezet, amelyik gyakran már az első három hónapban elveszíti munkavállalóit?
A kérdés megközelítéséhez néhány alaptézissel egy lapra kell térnünk:
1. A pénz nem marasztal. Azonban, ha nem elég, válóok.
A versenyképes fizetés biztosítása nem előny. A hiánya ellenben relatív hátrányt jelent, kifejezetten a jelenlegi környezetben, ahol a munkavállalók rendkívül árérzékennyé váltak, és már kisebb differencia is váltásra ösztönözheti őket.
A pénz mellett viszont elengedhetetlen szempont…
- a rugalmas munkaidő,
- a szervezet brandjének és filozófiájának kompatibilitása a munkatárssal,
- a mentális egészség megőrzésének érdekében tett szervezeti törekvések,
- valamint a szervezet munkaállományi elégedettségének, egyéni szükségleteinek folyamatos monitorozása és az eredményekre szabott megtartási stratégia.
2. Több mindenhez kell sales, mint gondolnád
A HR kiemelt feladata, hogy a szervezetben megüresedett pozíciókat értékesítse, és fontos, hogy – a vezetés támogatásával – a pozícióval és feltételekkel kapcsolatos ígéreteket betartsa. Közös felelősségük, hogy ez utóbbi megvalósuljon, ugyanis a korai fluktuáció (az első 90 napban történő felmondások) gyakran az elvárások alul vagy nem teljesítése miatt történik.
3. A vezetés egy kicsit HR is (spoiler: nem is kicsit)
A vezetés vállal felelősséget a csapatok stabilitásáért és fejlődésük biztosításáért, tehát HR-es feladatokban, kérdésekben nagy szerepet játszik. A vezetés feladata, hogy mindezeket szemmel tartsa és a kihívások átterhelése helyett a HR-t partnerként, támogatóként kezelje.
Pontos, teljes munkavállalói életciklust felölelő megtartási stratégia nélkül jócskán megüti a szervezet a bokáját, hiszen egyetlen munkavállaló elvesztése is könnyen túllépi a milliós költséghatárt. Ezért hoztunk erre a kérdéskörre konkrét tippeket, jó gyakorlatokat a Business Festen tartott Megtartás maraton előadásunkban, aminek teljes felvétele már elérhető.
Ha érdekelnek konkrét példák megtartási stratégiára, a lenti űrlapon található jelentkezéssel tudod letölteni Megtartás maraton előadásunkat.
Személyesen, telefonon vagy emailen is szívesen adunk információt a megtartásról, illetve a megtartás-fejlesztésbe invesztált költségeid megtérüléséről. Lépjünk kapcsolatba az info@x-sight.hu email címen, vagy a 06-1-464-5223 telefonszámon!