A profi sales-es TOP3 dimenziója

2024 május 15.

Az értékesítés, mint fogalom sokféle gondolatot vált ki az emberekből. A mai napig heterogén az értékesítői szakma megítélése, vegyesek az elképzelések a tevékenységről és még mindig gyakran összekapcsolják a porszívóügynökséggel. Bőven van tennivaló a szakma elismertségének és presztízsének kialakításához, de a jó hír az, hogy ennek létjogosultsága igen erősen megalapozott.

Magától értetődő, ám mégis hangsúlyozandó, hogy értékesítés nélkül nincsen forgalom és fogyasztás. Lehet bármilyen fantasztikus is a termék / szolgáltatás, sales nélkül nincs ezt kivel megosztani, nem léteznek ügyfélkapcsolatok. Optimális esetben az értékesítés a versenyszférában lévő szervezetek motorja, az új és meglévő ügyfelekkel való kapcsolatfelvétellel és ápolással biztosítja a folyamatos körforgást és az igények felmérésével katalizálja a fejlődést.

💼  Tűzoltó, katona, vadakat terelő juhász… és értékesítő? 

Az értékesítés megítélésének vegyessége összefügg azzal, hogy nincsen külön szakmaként kezelve és hazánkban jelenleg hiányzik az erre alapuló intézményesült oktatás annak ellenére, hogy számos jó gyakorlat, tehetséges kolléga és elérhető, hatékonyan beépíthető módszertan áll rendelkezésre. Az egységes szakmai alap, etika, elvárásrendszer hiányában pedig nehezített pályán mozog az a szakmabeli, aki igazán feketeöves értékesítő szándékozik lenni. Éppen ezért érezzük szükségét annak, hogy egy olyan vezetői közösséget építsünk, amely a tudás megosztásával, közös gondolkodással képes az élvonalba emelni az értékesítési kultúrát Magyarországon, ezzel különleges élményt adva az ügyfélnek, és sikerélményt az értékesítőknek.  

🏆  Az ideális, szakmailag profi sales-es 3 dimenziója 

Az egységes szakmai alap létrehozásához megalkottuk az ideális sales-es profilját. Tapasztalataink alapján a sales szakmában 3 dimenzióban szükséges az értékesítőnek otthonosan és kiegyensúlyozottan mozognia ahhoz, hogy professzionalizmust és magabiztosságot sugározzon. 

 

🗂️  1. Értékesítő – termék/ szolgáltatás

Magabiztosan ismerem és tudok azonosulni az általunk kínált termékekkel / szolgáltatásokkal, képben vagyok a konkurenciákkal és gazdasági környezettel.” 

A hiteles értékesítés első pontja az, hogy hiszel a termékedben / szolgáltatásodban. Ennek hiányában elvész a folyamat minőségi fokmérője, vagyis, hogy mindkét fél számára értéket teremtesz. A hit mellett elengedhetetlen a kellő termék / szolgáltatásismeret. Enélkül megbicsaklik a határozottság és pontatlan lesz az ügyfél tájékoztatása, így kevésbé leszel meggyőző, vagy bele sem mész ilyen helyzetekbe, amely kiaknázatlan potenciálhoz, kereszt- és felülértékesítési helyzetektől veszi el a lehetőséget. Képben lenni a konkurenciával és gazdasági helyzettel pedig olyan bónusz információkat ad számodra, amellyel fel tudsz készülni a nehéz kérdésekre, aktuális és megváltozott igényekre. Az angol úgy fogalmazna, „read the room”, vagyis tudd az emberek megkérdezése nélkül, hogyan érzik magukat az adott témával kapcsolatban. 

 

🤝  2. Értékesítő – ügyfél 

„Ismert és hiteles név vagyok a szakterületen, és a kapcsolatot új szintre emelem ügyfeleimmel.” 

Sokan vagyunk sokfélék, ám az emberi döntéshozatal – akármennyire is elemző, racionális az adott egyén – az érzelmeken alapszik. Ez az értékesítésben sincsen másként, az első benyomás, a személyes kapcsolat ápolása nyomja a legtöbbet a latban. Éppen ezért az ügyfélélményt a megfelelő helyen kell kezelni: kiemelt fontosságú területként! Az ügyfélélményben óriási tartalékok vannak, gondoljunk csak a szájhagyomány erejére, amely a legerősebb referencia és marketing funkció, amit csakis top élménnyel tudsz bebiztosítani. 

 

📊  3. Értékesítő – sales teljesítmény 

„Sikeres vagyok és az életem egyensúlyban van.” 

Ahhoz, hogy áttörési eredményeket érj el, néhány pontnak stimmelnie kell: pontos célkitűzések, nyitottság a folyamatos fejlődésre és változásra, valamint a mentális, érzelmi és fizikai felkészültség, amely megalapozza mindazt a szakmaiságot és kiegyensúlyozottságot, amelyet munkád során képviselsz. Nap mint nap több fronton kell helyt állni, lépést tartani az új trendekkel. A teljesítményre mind a belső gubancok, mind a külső, környezeti átalakulások hatással vannak. Ezek tudatos kezelésével azonban mérhető, megfogható és látványos eredményeket lehet elérni. 

 

A 3 dimenzió egysége kelti életre azt az ideális sales-est, aki harmóniában van önmagával, és példaértékű kombinációját képviseli a szervezeti és ügyfél érdekek összehangolásához. 

Legyél részese te is 2024 első sales fókuszú üzleti fesztiváljának, a Sales Festnek, amelyen a Sales Excellence Team debütál! Gyere el a Sales Festre, jegyinfók erre a linkre kattintva! 
Bevásárlókosár
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0