Izgalmas beszélgetéseket folytattunk a Sales Festen a retail értékesítés jövőjéről és annak kihívásairól. A „Retail re-launch – hogyan alakítsuk a retail jövőjét?” kerekasztal beszélgetés során témaszakértő felsővezetőink, Lukács-Herczeg Rita, Zöld Gábor és Hunyady László osztották meg gondolataikat arról, hogy miként lehet a technológiát az ügyfélidő felszabadítására és az eladások maximalizálására használni. A beszélgetés egyik központi kérdése az volt, melyik dudás fér meg a csárdában: ember vagy technológia lesz a nyerő a retail világában?
A kérdés relevanciáját igazolva ajánljuk a kedves Olvasó figyelmébe az alábbi videót, amiben az AI értékesít telefonon keresztül:
A mesterséges intelligencia és az adatvezérelt döntéshozatal szerepe kiemelt fontosságúvá vált a retail stratégiákban. Míg a technológia a vizuális megjelenítés és az egységesített kiszolgálás területén jelentős, a hosszú távú értékteremtést továbbra is az emberi kapcsolat alapozza meg. Így lesz különösen fontos a konzultatív értékesítés, amely éppen ezzel a személyes kapcsolódással, törődéssel emeli ki az algoritmusok precíz szolgáltatásaiból a hús-vér embert, és teszi maradandóvá az ügyfélélményt.
🔑 Ergo a sikeres értékesítés kulcsa az ember és technológia együttműködésében van.
…például a valós idejű ügyféltevékenységek alapján adott információk segíthetnek az értékesítőknek drasztikusan növelni a sikerrátát.
🔘 Admin OFF, értékesítési idő ON
A technológia az adminisztratív feladatok átvételével szabadít fel értékes időt, melyet az ügyfelekre lehet fordítani, így az értékesítők a vásárlói igények megismerésére és kiszolgálására fókuszálhatnak.
Konkrét tippek a technológia alkalmazására:
🍀 Használd ki az aktuális ügyféltevékenységek alapján adott információk hozzáférhetőségét!
Mindenki régóta próbálja segíteni az értékesítőket pl. ügyfél-használati szokásokkal. Ezt általában valamilyen statikus adatbázisból hetekkel, esetleg hónapokkal régebbi adatok felhasználásával teszik, melyek alapján ajánlatokat generálnak. Ezzel szemben ma már azt is tudjuk, hogy 5 perccel ezelőtt valaki mit nézett meg a weben. Ha az aktuális ügyféltevékenységek alapján tudunk információkat, tippeket adni az értékesítőknek, az drasztikusan növeli a sikerességet.
⏳ Optimalizáld és automatizáld, amit csak tudsz!
Bizonyos belső folyamatok (pl árazás, rendelés, készletgazdálkodás) központosításával, az adminisztráció átgondolásával, egyszerűsítésével jelentős időt lehet nyerni – az Euronics bolti adminisztrációs terheit például 25%-kal tudta csökkenteni az automatizáció révén.
A tömegesen előforduló ügyek, tranzakciók automatizálása pedig 30-35%-os időfelszabadítást jelent, ami napi 2 órát jelent!
💰🐎⚔️ Pénz, paripa és fegyver tárháza áll rendelkezésre a hatékonyság növelésére az AI-jal. Már csak egy kérdéses terület maradt – a bevezetésük. A gördülékeny, biztonságos és a munkavállalók által is elfogadott implementációhoz kell egy motivációs és inspirációs löket a vezetők és kulcsemberek részéről, melyre az AI Navigátor programunkban hoztunk ötleteket. Az AI Navigátor keretében:
➡️ 22%-kal növeljük a csapathatékonyságot,
➡️ Game changer mesterséges intelligencia megoldásokat mutatunk meg,
➡️ Átvesszük az integráció etikus és biztonságos elemeit,
…mindezt első kézből, saját élményekkel, tapasztalati úton elsajátítva.