SALES EXCELLENCE TEAM
Értéket
teremtünk.
Közösen.
KINEK SZÓL A
SALES EXCELLENCE TEAM?
MISSZIÓNK
Az X-SIGHT 15 éve fejleszt értékesítőket 15 iparágban, 120 stratégiai partnerrel 33 országban.
Eldöntöttük, hogy építünk egy 5-700 fős vezetői közösséget, mely képes az élvonalba emelni az értékesítési kultúrát Magyarországon a technológiai lehetőségek és a tudástranszfer tartalékainak maximalizálásával, ezzel különleges élményt adva az ügyfélnek, és sikerélményt az értékesítőknek.
Aki keresi a válaszokat a legújabb sales trendek kérdéseire,
…kíváncsi a szakma különböző szegmenseinek megoldásaira.
…fontos számára a szakmai kiválóság.
MIT NYÚJTUNK A SALES
EXCELLENCE TEAM TAGJAINAK?
EDUKÁCIÓ
DUMMYTEXT
Sokszínű és minőségi tartalmak cikkek, webinárok képében exkluzív rendezvények, előadások és workshopok
KARRIER
IDENTITÁS
A hazai sales kultúráját formálni akaró, aktív és folyamatosan fejlődő közösséghez való kapcsolódás
INSPIRÁLÓ
SOKSZÍNŰSÉG
Jó gyakorlatok, tapasztalatok cseréje, amelyek cégmérettől, iparágtól és csatornától függetlenül alkalmazhatók
SZERETNÉK TAGJA LENNI A KÖZÖSSÉGNEK
SZERETNÉK TÖBBET TUDNI A KEZDEMÉNYEZÉSRŐL:
Közelgő eseményeink
Sales Excellence Team Webinár – 2024.10.14. 14:00-16:00
Sales Fest – 2025.06.12., Millenáris
Sales Think Tank
Fejleszd sales csapatod és teremts pénzt – Ilyen volt a Business Fest
Inspiráló és tartalomdús eseménnyel indítottuk el...
Mutass többetTami pénzt tépett, a sales-esek pedig elmentek gyorsan csapatot fejleszteni
Létezik egy elég biztos recept a szervezetek...
Mutass többetNyárvégi sláger: a mérhető és megtérülő sales csapat fejlesztésének összetevői
Nem kérdés, hogy mindenki sikeres, hatékony és...
Mutass többetSales Excellence Team repülőrajt: kincset érő alapköveink
Büszkék vagyunk arra a csapatra, akikkel közösen...
Mutass többetSales Fest: A feje tetejére állítjuk az értékesítés világát!
Nem kispályás esemény létrehozására adtuk a...
Mutass többetSzél(sz)es Tomi kalandjai és az értékesítés buktatói
A sales világában való navigálás kemény feladat,...
Mutass többetKét dudás egy csárdában: ember vs. technológia a retail világában
Izgalmas beszélgetéseket folytattunk a Sales Festen a...
Mutass többetKét dudás egy csárdában: ember vs. technológia a retail világában
Izgalmas beszélgetéseket folytattunk a Sales Festen a retail értékesítés jövőjéről és annak kihívásairól. A „Retail re-launch - hogyan alakítsuk a retail jövőjét?” kerekasztal beszélgetés során témaszakértő felsővezetőink, Lukács-Herczeg Rita, Zöld Gábor és Hunyady László osztották meg gondolataikat arról, hogy miként lehet a technológiát az ügyfélidő felszabadítására és az eladások maximalizálására használni. A beszélgetés egyik központi kérdése az volt, melyik dudás fér meg a csárdában: ember vagy technológia lesz a nyerő a retail világában?A kérdés relevanciáját igazolva ajánljuk a kedves Olvasó figyelmébe az alábbi videót, amiben az AI értékesít telefonon keresztül:A mesterséges intelligencia és az adatvezérelt döntéshozatal szerepe kiemelt fontosságúvá vált a retail stratégiákban. Míg a technológia a vizuális megjelenítés és az egységesített kiszolgálás területén jelentős, a hosszú távú értékteremtést továbbra is az emberi kapcsolat alapozza meg. Így lesz különösen fontos a konzultatív értékesítés, amely éppen ezzel a személyes kapcsolódással, törődéssel emeli ki az algoritmusok precíz szolgáltatásaiból a hús-vér embert, és teszi maradandóvá az ügyfélélményt.🔑 Ergo a sikeres értékesítés kulcsa az ember és technológia együttműködésében van.…például a valós idejű ügyféltevékenységek alapján adott információk segíthetnek az értékesítőknek drasztikusan növelni a sikerrátát. 🔘 Admin OFF, értékesítési idő ONA technológia az adminisztratív feladatok átvételével szabadít fel értékes időt, melyet az ügyfelekre lehet fordítani, így az értékesítők a vásárlói igények megismerésére és kiszolgálására fókuszálhatnak.Konkrét tippek a technológia alkalmazására:🍀 Használd ki az aktuális ügyféltevékenységek alapján adott információk hozzáférhetőségét!Mindenki régóta próbálja segíteni az értékesítőket pl. ügyfél-használati szokásokkal. Ezt általában valamilyen statikus adatbázisból hetekkel, esetleg hónapokkal régebbi adatok felhasználásával teszik, melyek alapján ajánlatokat generálnak. Ezzel szemben ma már azt is tudjuk, hogy 5 perccel ezelőtt valaki mit nézett meg a weben. Ha az aktuális ügyféltevékenységek alapján tudunk információkat, tippeket adni az értékesítőknek, az drasztikusan növeli a sikerességet. ⏳ Optimalizáld és automatizáld, amit csak tudsz!Bizonyos belső folyamatok (pl árazás, rendelés, készletgazdálkodás) központosításával, az adminisztráció átgondolásával, egyszerűsítésével jelentős időt lehet nyerni – az Euronics bolti adminisztrációs terheit például 25%-kal tudta csökkenteni az automatizáció révén.A tömegesen előforduló ügyek, tranzakciók automatizálása pedig 30-35%-os időfelszabadítást jelent, ami napi 2 órát jelent!💰🐎⚔️ Pénz, paripa és fegyver tárháza áll rendelkezésre a hatékonyság növelésére az AI-jal. Már csak egy kérdéses terület maradt – a bevezetésük. A gördülékeny, biztonságos és a munkavállalók által is elfogadott implementációhoz kell egy motivációs és inspirációs löket a vezetők és kulcsemberek részéről, melyre az AI Navigátor programunkban hoztunk ötleteket. Az AI Navigátor keretében:➡️ 22%-kal növeljük a csapathatékonyságot,➡️ Game changer mesterséges intelligencia megoldásokat mutatunk meg,➡️ Átvesszük az integráció etikus és biztonságos elemeit,…mindezt első kézből, saját élményekkel, tapasztalati úton elsajátítva.Amennyiben Te is kimaxolnád az AI adta lehetőségeket a csapatodban, vedd fel velünk a kapcsolatot az info@x-sight-hu email címen, és egyeztessünk a részletekről! Légy része a retail jövőjének alakításában az AI Navigátor program segítségével!
Ügyfélélmény, a sales eredmények katalizátora
A sales világában gyakran esik szó a számokról, a konverziókról és a lezárási arányokról. Azonban egy alapvető elem gyakran kerül háttérbe, ami nélkül mindezek a mutatók lényegesen gyengébbek lehetnének: ez az ügyfélélmény. Az ügyfélélmény nem csupán egy mellékes faktor a sales folyamatban; ez az, ami képes megkülönböztetni a márkákat a versenytársaiktól, és ami létrehozhatja a hőn áhított repeated sales-t, vagyis az ismételt vásárlást. 🎖️ Ismételt vásárlás, a legerősebb referenciaAz ismételt vásárlás nem véletlenül jön létre. Ez a fajta lojalitás az ügyfél elégedettségének magas szintjét tükrözi, ami azt jelenti, hogy az ügyfél úgy érzi, az adott termék vagy szolgáltatás értéket nyújtott számára. De mi áll az ismételt vásárlás mögött? Elsősorban az, hogy az ügyfél élménye olyan pozitív volt, hogy újra meg kívánja tapasztalni. 👻 Az értékesítés nem mumus!Sokan tartanak a sales-től, tekintve azt egy kötelező, kellemetlen, akár „nyomulós” folyamatnak. Azonban, ha az értékesítést ügyfélélmény szempontjából közelítjük meg, egészen más képet kapunk. A sales lehetőség arra, hogy valódi értéket nyújtsunk az ügyfeleknek azzal, hogy meghalljuk, megértsük és megoldást találjunk igényeikre.🏔️ A hegy megy Mohamedhez?Amikor az ügyfelek élménye személyre szabott és pozitív, gyakran maguktól hajlandóak ismét vásárolni, anélkül, hogy közvetlen értékesítői beavatkozásra lenne szükség. Ez az igazi "ha jól csináljuk, saját maga rendel" helyzet.🔑 Kulcsmomentumok az ügyfélélménybenAz ügyfélélmény során számos olyan kritikus pont van, amely meghatározza az ügyfél véleményét és döntéseit. Ezeket a kulcsmomentumokat felismerve és megfelelően kezelve a sales folyamat minden lépését az ügyfél igényeire szabhatjuk, maximalizálva ezzel az értékesítési esélyeket.🧮 Tervezhető-e a sales, ha következmény?Ha a sales alapcélja egy értékteremtő, személyre szabott, profi konzultáció, amely esélyes, hogy értékesítésbe torkollik (ergo nem cél, hanem következmény), felmerül a kérdés – mennyire tervezhető? Akármennyire is személyre szabott, egyedi és megismételhetetlen, a jó hír, hogy a sales egyáltalán nem egy spontán esemény sorozat, hanem egy jól megtervezhető folyamat, amely az ügyfélélményre épít. Az előre láthatóság és a tervezhetőség kulcsa az ügyfélismeret és az ügyfélélmény folyamatos elemzése és finomítása.A sales tervek folyamatos felülvizsgálata, feszítése ún. "stretch-elése" nem csupán a célok elérésében, hanem az ügyfélélmény folyamatos javításában is fontos. Az ügyfélélmény kiemelése ma már trendi, ám fontos a megfelelő egyensúly megtalálása, hogy az ne váljon üres frázissá.Tippek az egyensúly megteremtésére:🪢 Fésüld össze az ügyfélélmény elemeit és a sales folyamatot: A sales folyamatának összes pontjához van információ arról, mit és hogyan érdemes csinálni. Kapcsold össze a lépéseket az emberi tényezőkkel, és tudatosítsd ezeket az alkalmazás során!📊 Közvélemény-kutatás: A legértékesebb információ a know-how bővítéséhez és fejlesztéséhez, ha pontosan tudod, mi hozza vissza az ügyfeleket.🌟 A nem nyilvánvaló sales tapasztalatok integrálása: Az élet minden területén vannak értékesítési tapasztalataink. Használd fel ezeket tudatosan a sales folyamatban is!Az ügyfélélmény és a sales sikeres összekapcsolása nemcsak lehetséges, hanem nélkülözhetetlen is a hosszú távú sikerhez. Az emberi döntéshozatal érzelmeken alapul, és ez az értékesítésben semmiképpen sem hagyható figyelmen kívül. Az első benyomás és a személyes kapcsolatok ápolása kulcsfontosságú az ügyfélélmény szempontjából, ami visszavezet minket az alapvető igazsághoz: az ügyfélélmény nem mellékes, hanem központi eleme a sales sikerének.Amennyiben sales vezető vagy és Te is szeretnéd értékesítési csapatodat az élvonalba juttatni & TOP ügyfélélményt nyújtani, várunk a közösségbe, ahova tudsz jelentkezni.
Ostor, kockacukor vagy valami más? Az értékesítési ösztönzőrendszer hiányzó tényezői
Hasznos útravalóként hoztuk el a Sales Excellence Team tagok beszélgetéseiből a gondolatot, miszerint ami nem kerül be az értékesítési KPI célok közé, az olyan, mintha nem is létezne. Számtalan esetben találkoztunk azzal a jelenséggel, hogy valami nem működik jól a vezetés szemszögéből, az értékesítők meg más mozit néznek. A jelenség mélyére ásva többször kiderítettük, hogy a cél az értékesítők felé egyszerűen nincs fókuszba helyezve, beépítve az ösztönzőrendszerbe.A teljesítményt menedzselni kell, ez kérdésen felül áll, a fejtörés inkább ezután következik. Hogyan, milyen eszközökkel lehet leghatékonyabban motiválni a kollégákat a célok elérése érdekében? Ostorral, kockacukorral, vagy valami egészen mással? Vizsgáljuk meg közelebbről a különböző megközelítéseket:🪢 Az ostor: következménymenedzsmentA következménymenedzsmentről általában negatív asszociációnk vannak, pedig nemcsak büntető jellegű lehet, hanem pozitív megerősítést is alkalmazhat! Hibázni egyáltalán nem ciki - biztosítsd a beosztottadat, hogy a tanulópénz kincset ér a fejlődés szempontjából!🍭 A kockacukor: valóban olyan mézédes az áhított kockacukor?Az anyagi ösztönzők, mint a bónuszok és jutalmak, továbbra is fontos szerepet játszanak az értékesítők motiválásában. A kollégákat is megkérdezve alakítsd ki úgy a rendszert, hogy az anyagi ösztönzők könnyen érthetők, igazságosak legyenek, és alkalmazkodjanak az értékesítők teljesítményéhez és az aktuális piaci környezethez. Az anyagi ösztönzőknek rövid és hosszútávon is működőképesnek kell lennie – más és más a szerepe az egyes juttatási elemeknek: lojalitás, munkatárs megtartása, ugyanakkor a minőségi szempontokat is figyelembe kell venni!Azonban a nem anyagi juttatások, mint az elismerés és a megbecsülés, ugyanolyan fontosak. Az anyagi és nem anyagi ösztönzők egyensúlya elengedhetetlen ahhoz, hogy elkerüljük a túlzott stresszt és a kiégést, valamint csökkentsük a fluktuációt és növeljük az eredményességet. Csak így lehet édes a kockacukor és itt jön képbe a harmadik tényező:🐦🔥 Valami más: bizalom, elismerés és érzelmi támogatásA modern vezetés egyik alappillére az emberi kapcsolatok kiemelkedő menedzsmentje. A közös élmények és a bizalom alapú kapcsolatok kulcsfontosságúak egy hatékony értékesítési csapat kialakításában. Az értékesítők azonosulása a céggel és a termékkel növeli a lojalitást és erősíti a csapatösszetartást. Egy jól szervezett csapatépítő rendezvény például sokkal hatékonyabb lehet, mint egy egyszeri célprémium. Az érzelmekre építve, közös élmények szervezésével magasabb szintű elkötelezettséget érhetsz el.A munkahelyi elégedettséget és elégedetlenséget okozó tényezők függetlenek egymástól. A higiénés tényezők önmagukban nem elegendőek a sikeres motiváláshoz, azonban hiányuk elégedetlenséget okoznak. A higiénés tényezők mellett a motivátorok megléte kulcsfontosságú ahhoz, hogy a közömbös, neutrális állapotból elkötelezetté és lelkessé váljanak a kollégák. Használd Herzberg kéttényezős modelljét:Az értékesítési teljesítmény menedzsmentjének hatékonysága nagymértékben függ attól, hogy milyen motivációs eszközöket alkalmazunk. Az azonosulás és érzelmi kapcsolatok kiépítése, az anyagi és nem anyagi ösztönzők egyensúlyának megtalálása, valamint a pozitív következménymenedzsment mind hozzájárulhatnak a csapat hatékonyságának és elkötelezettségének növeléséhez. A bizalom mindennek az alapjául szolgál, és a hosszú távon fenntartható motiváció érdekében fontos a megfelelő egyensúly megtalálása.Ha szeretnéd tuningolni az ösztönző rendszered, vedd fel velünk a kapcsolatot az info@x-sight-hu email címen, és egyeztessünk a részletekről!
EQ X-Press: Formabontó érzelmi intelligencia fejlesztés a vezetésben
Ernest Shackleton, az Antarktisz híres felfedezője, nem csupán azért vált legendássá, mert eljutott a Déli-sark közelébe, hanem mert képes volt felfedezőcsapata morálját az extrém körülmények között is magasan tartani. Amikor a Endurance hajója elakadt a jégben, Shackleton vezetési képességeinek köszönhetően sikerült megmentenie embereit. Mi volt a titka? Érzelmi intelligenciája tette lehetővé, hogy felismerje és kezelje emberei érzelmi állapotát, és az emberekben rejlő legjobbat hozza ki. A modern üzleti életben ez a készség ugyanolyan fontos, mint a múltban Shackletonnak.🤝Milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy modern gondolkodású, jó vezető?Extrém magas az érzelmi intelligenciával rendelkezik, empatikus, valamint a kollégái megértésére és fejlesztésére törekszik. Együttműködő és kiváló az önismerete. Felismeri, és jól kezeli a konfliktushelyzeteket, és emellett képes motiválni a körülötte lévőket. Folyamatosan visszajelzéseket ad a csapatának, és van benne kezdeményezőkészség. Ahogy Shackleton az extrém helyzetekben megérezte emberei szükségleteit, úgy egy modern vezető is képes kell legyen az érzelmi dinamika kezelésére – ez a sikeres vezetés kulcsa, különösen a változó és bizonytalan környezetben.💎Miben formabontó az EQ X-Press program?Ez egy sorsfordító élmény, nem pusztán elméleti tréninget kínál. A program során a személyes kapcsolatteremtés olyan formájával találkozhatnak a résztvevők, amelyben valószínű nem volt még részük ezelőtt: nehéz sorsú fiatalok mentorává válnak. Tehát a program keretében modellezett tréningszituációk helyett a nehéz sorsú fiatalok valódi (pályaválasztási) dilemmáit, kommunikációs nehézségeit fejlesztik a vezetők a mentorálás és a coaching eszközeivel.🏆Mit ad a program?Az EQ X-Press egy kihívás, amely nemcsak vezetőként fejleszt, hanem nagy hatással van a mindennapokra is. A vezetőknek az együttműködés sikeressége érdekében olyan érzelmi intelligenciához kapcsolódó kompetenciákat kell előtérbe helyezniük, mint az empátia, a motiválás, a mások érzelmeinek felismerése és megfelelő kezelése, valamint az egyénre szabott kommunikáció. Ezek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy elnyerjék a fiatalok bizalmát és megnyissák őket az együttműködésre.Ez az élmény az életed végéig veled marad. Ha készen állsz arra, hogy vállald a nehéz helyzetekkel járó fejlődést és érzelmi intelligenciádat új szintre emeld, akkor az EQ X-Press a te programod! Ne várj tovább, tudd meg, hogyan válhatsz a jövő sikeres vezetőjévé!
Tervezd meg az évet a Sales Excellence Team-mel!
Az októberi Sales Excellence Team webinárium különleges pillanatokat tartogatott minden résztvevő számára.Mezei István, a Vodafone Hungary Zrt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy az elutasítás soha nem a történet vége; inkább egy új lehetőség kezdete. A sikeres értékesítés titka nem az extrovertált személyiségben rejlik, hanem inkább a valódi figyelemben. Egy értékesítőnek hallgatnia kell, hogy megértse az ügyfél igényeit, és ennek alapján építhessen ki hosszú távú kapcsolatokat.Második előadónk, Csáky Soma, fiatal kora ellenére lenyűgözte a közönséget inspiráló szemléletével, pozitív hozzáállásával és kitartásával, amelyre az élet minden területén szükségünk van, nem csupán az értékesítésben. Két gondolatot bont ki számunkra, amiben megmutatja azt az erőt és hitvallást, amivel újraépítette életét: „Felállok, amíg meg nem halok” hozzáállás, valamint az őt felvértező képességek, amikkel a legnagyobb akadályok is legyőzhetők. "Történtetem a dolgokat, nem velem történnek a dolgok!"📅Sales Excellence Team Roadmap – Kiemelt Programok és DátumokA Sales Excellence Team tagjai számára a következő év különleges programokat tartogat. Az éves SET Roadmap alapján érdemes már most felkészülni az alábbi eseményekre, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki közösségünk erejéből és inspirációiból:🔵2024. október 14. – SET első webinárium 🌟: A lezajlott webinárium megtekintéséhez regisztrálj a SET-be!🔵2025. február 12. – SET All Hands Webinar: Az év első negyedében közös tudásmegosztásra nyílik lehetőség, ahol minden SET tag részt vehet, és megoszthatja tapasztalatait.🔵2025. április 16. – SET Section Workshop: A tavaszi tematikus workshop célja, hogy gyakorlati tudást adjon a résztvevőknek, miközben építjük a Sales Excellence közösséget.🔵2025. június 12. – Sales Fest: A nyár egyik legfontosabb eseménye, ahol minden elkezdődött! Lehetőséget biztosít a személyes találkozásokra, networkingre és további szakmai fejlődésre.Ezekkel a dátumokkal és programokkal tervezzetek, hiszen mindegyik esemény különleges élményeket és értéket fog nyújtani a Sales Excellence Team tagjainak!Amennyiben szeretnél részese lenni ennek az inspiráló közösségnek, amely támogat a szakmai fejlődésben, és lehetőséget biztosít az iparági trendek megismerésére, ne habozz! Regisztrálj a Sales Excellence Team tagjai közé, és légy részese ennek az izgalmas utazásnak!
Fejleszd sales csapatod és teremts pénzt – Ilyen volt a Business Fest
Inspiráló és tartalomdús eseménnyel indítottuk el a nyarat: mi is részt vettünk a Business Fest üzleti fesztiválon, és nagyon élveztük!Hamar megtelt a Millenáris az 5005 résztvevővel – remek élmény volt beszélgetni, találkozni, kapcsolatokat építeni ennyi érdeklődő, „szakmázni” jött emberrel. 😊 A kapcsolatépítés mellett nem szenvedtünk hiányt semmiben, hiszen 15 színpadon, 412 előadóval több száz előadás közül válogathattunk. A napot a komoly és gondolatindító szakmai beszélgetések jellemezték, amihez szinte majálist idéző könnyed hangulat párosult.Az előadások témáit tekintve tombolt az MI – ezen belül is a ChatGPT –, valamint a munkahelyi jóllét. A felkészülésnél arra törekedtünk, hogy olyan topikot hozzunk, ami kicsit kitűnhet a fősodorból, ezért Pénzégetés, vagy pénzteremtés? előadásunkban jártuk körbe – sales szemüveget felvéve –, vajon…„Pénzt éget, vagy pénzt termel az a vezető, aki invesztál a csapatába.” Tudtad, hogy a hazai vállalatok az árbevétel 23,2%-át fordítják eszközök és rendszerek fejlesztésére, míg az emberekére mindössze 0,05%-ot? Ehhez képest„a piaci trendeket diktáló szervezetek hétszer többet költenek az emberek fejlesztésére, mint az átlag.”Ez azt jelenti, hogy évente kb. egy havi bruttó fizetést fordítanak egy-egy ember fejlesztésére.Előadásunkban konkrét példákon keresztül néztük meg, hogy mit mutatnak a számok, s hogyan lehet felkészíteni cégedet a holnap kihívásaira. Az a tapasztalatunk, hogy az emberi erőforrásokba való befektetés megtérül, csak néhány feltételre oda kell figyelni: 1. A kultúra megeszi reggelire a stratégiát.Fontos, hogy a vállalati kultúra része legyen a folyamatos fejlődés, és ne egy vállalati stratégia vagy kötelezettség legyen. 2. Konzisztencia és KPI-ok Nem elég egy nagyot, hanem adagolva; nem egyszeri, hanem folyamat szinten kell a tréninget beilleszteni a működésbe, és azt rendkívül fontos visszamérni.3. Ha nyeregben akarsz maradni, légy naprakész. A tréning anyagát is folyamatosan frissíteni kell, hiszen rendkívül gyorsan változik a piaci környezet, és nemcsak a vásárlói, hanem a munkavállalói szokások is. Hamarosan pedig bemutatjuk részletesebben frissen elkészült kalkulátorunkat, amivel ezeknek a fejlesztéseknek financiális megtérülését számolhatod ki.Szeretnél többet tudni arról, hogyan fejlesztheted munkaerődet? Lépjünk kapcsolatba az email címen, vagy a 06-1-464-5223 telefonszámon!3. Jelentkezz bebvagy regizzz lécciiiii. A tréning anyagát is folyamatosan frissíteni kell, hiszen rendkívül gyorsan változik a piaci környezet, és nemcsak a vásárlói, hanem a munkavállalói.3. Admin & sub . A tréning anyagát is folyamatosan frissíteni kell, hiszen rendkívül gyorsan változik a piaci környezet, és nemcsak a vásárlói, hanem a munkavállalói szokások is. Hamarosan pedig bemutatjuk részletesebben frissen elkészült kalkulátorunkat, amivel ezeknek a fejlesztéseknek financiális megtérülését számolhatod ki.Szeretnél többet tudni arról, hogyan fejlesztheted munkaerődet? Lépjünk kapcsolatba az email címen, vagy a 06-1-464-5223 telefonszámon!
Tami pénzt tépett, a sales-esek pedig elmentek gyorsan csapatot fejleszteni
Létezik egy elég biztos recept a szervezetek eredményességének és hatékonyságának biztosítására. A hazai vállalatok mégis éves árbevételük töredékét fordítják csak erre a tényezőre – egész pontosan 0,05%-ot.Miről is van szó? – A szervezetben dolgozó értékesítő csapatokról! Az emberek fejlesztése megfoghatatlannak, nehezen mérhetőnek tűnhet, pont ezért kerülhet a háttérbe – míg eszközökre és rendszerekre évente 23,2% jut.Azonban igenis van látható nyoma annak, ha befektetünk az embereinkbe.Pénzégetés, vagy pénzteremtés? című előadásunkban sales fókusszal néztünk rá arra, mire érdemes figyelni, és mit is jelent az számokban, ha már időt, energiát és pénzt szántunk egy ilyen folyamatra. Az együttműködéseink során elért áttörésekkel mutatjuk meg, mi az eredménye ennek: a táblázatban látható 3 példa szerint… Műszaki kiszolgálás területén, 240 szakértő bevonásával 900%-os, Üzlethálózatban, 1200 értékesítővel 450%-os, Door to door értékesítésben, 2000 ügynökkel pedig 540%-os volt a megtérülés az értékesítési volumenben.Átlagosan véve, az értékesítők képességeinek fejlesztésével a nemzetközi kutatások alapján 5 és 20% közötti sales növekedés érhető el. De még a példákon is túlmegyünk, mert szeretnénk egzakt válaszokat adni az egyéni helyzetekre egyaránt: az elmúlt 15 év több mint 200 projektje alapján felépítettünk a fejlesztések üzleti modellezésére egy algoritmust, mellyel bárki néhány adattal és kattintással kiszámolhatja, hogy mennyi pénzt hoz a konyhára egy célzott fejlesztés. kalkulációt tudsz végezni, és céged adatainak megadásával kapsz képet arról, mennyi lesz a várható megtérülés számodra, ha értékesítői csapatod fejleszted.A megfoghatóság és mérhetőség mellett még akad olyan nehezítő tényező, ami miatt az emberekbe való befektetés marad a mostoha gyerek szerepében. Ez nem más, mint a fejlesztés utóhatása – vagy éppenséggel annak a hiánya. Ha már fejlesztésre adjuk a fejünket, nem mindegy, hogyan tesszük. A nem megfelelő hatást kiváltó folyamatnak lehet közömbös, azaz zérós hatása, vagy átmeneti lelkesedéssel járó impulzusa, amit nem sokkal később visszarendeződés követ. A fejlesztések nem egy-egy tréninggel fogják lehozni a csillagokat az égről.A hosszan tartó, beépülő változáshoz elkötelezetté és érdekeltté tett csapattagok, bevonó, kontextus alapú vezetés, folyamatalapú gondolkodás, motivációs eszközök (pl célokhoz igazított jutalék rendszer), formabontó eszközök és KPI-ok szükségesek.Ahogy azt már unkban is említettük, az eredményességhez még érdemes figyelmet szentelni a szervezeti kultúrára, konzisztenciára, és ami a legfontosabb: a naprakészségre. A Business Fest pozitív tapasztalatai megerősítettek minket abban, hogy kezdeményezzük egy sales vezetői közösség megformálását, ahol aktuális trendek, tendenciák megvitatásával tarthatod frissen a tudásodat és nyerhetsz ihletet a kihívásaid kreatív megoldására. A Sales Festtel szeretnénk biztosítani azt a közösséget, találkozási lehetőséget, ahol fejlődhetsz és jól is érezheted magad egyszerre. 😊Ha szeretnél többet tudni a Sales Festről, ROI kalkulátorról, vagy sales csapatod fejlesztési lehetőségeiről, lépjünk kapcsolatba az email címen, vagy a 06-1-464-5223 telefonszámon!
Nyárvégi sláger: a mérhető és megtérülő sales csapat fejlesztésének összetevői
Nem kérdés, hogy mindenki sikeres, hatékony és fejlődő szervezetet szeretne működtetni, ahogy az sem, hogy ennek számos tényezője van: rendkívül széles skálán mozognak a feltételek és kihívások a környezeti hatásoktól az iparági sajátosságokon keresztül a cég szakmai kvalitásáig.Egy dolog viszont mindenhol egyezik: a folyamatok mögött álló emberek.A legsikeresebb szervezetek az átlagnál hétszer többet költenek csapataik fejlesztésére - ez éves szinten kb. egy havi bruttó bérnek felel meg egy emberre vonatkoztatva. A hazai vállalatok átlagát nézve, éves árbevételük 23,2%-át eszközök és rendszerek, míg munkavállalóik fejlesztésére csupán 0,05%-ot fordítanak.Az emberi erőforrásba történő befektetésnek indokoltságát igazolják stratégiai partnereinkkel történő együttműködéseink során elért áttöréseink: Telekommunikációs szektorban: 800 értékesítő bevonásával 10%-os növekedés 6 hónap alatt, Gépjármű értékesítési területen: 4,9-szeres megtérülés – 9% értékesítési volumen növekedés, 21% ügyfél elégedettségi növekedés, Biztosításban: 2000 értékesítő, 500 menedzser és középvezető bevonásával 5,4-szeres megtérülés – szerződéskötési ráta 0,6-ról 2,7-re növekedettMűszaki kiszolgálás területén: 240 szakértő bevonásával 900%-os megtérülés,Üzlethálózatban: 1200 értékesítővel 450%-os növekedés,Door to door értékesítésben: 2000 ügynökkel pedig 540%-os volt a megtérülés az értékesítési volumenben.Mindezek ellenére nagyobb a hajlandóság az eszközök és rendszerek fejlesztésére, hiszen az emberi befektetésekkel kapcsolatos vélekedések szerint... Nem garantált a beépülés és az igazi hatás Nehezen mérhető, megfoghatóMindkét akadályra lehet hatékony választ adni, ezek elemeit összegyűjtöttük és kibontottuk részletesebben a Business Fest üzleti fesztiválon prezentált Pénzégetés, vagy pénzteremtés? című prezentációnkban.Előadásunkban nemcsak a beépülésre és megtérülésre hoztunk példákat értékesítés fókusszal, hanem bemutatásra került sales ROI kalkulátorunk is, ami az elmúlt 15 év több mint 200 projektjének tapasztalata alapján készült. Egy olyan , mely képes néhány adat és kattintás alapján kalkulációt végezni célzott fejlesztésed megtérüléséről.Ha érdekel, hogy melyek a valódi beépülés és az emberi fejlesztés mérhetőségének, megfoghatóságának összetevői, valamint hogyan működik a ROI kalkulátor, előadásunk felvételét a lenti űrlapon található jelentkezéssel tudod letölteni. Személyesen, telefonon vagy emailen is szívesen adunk információt a ROI kalkulátorról, vagy sales csapatod fejlesztési lehetőségeiről. Lépjünk kapcsolatba az email címen, vagy a 06-1-464-5223 telefonszámon!