Tami pénzt tépett, a sales-esek pedig elmentek gyorsan csapatot fejleszteni

2023 július 21.

Létezik egy elég biztos recept a szervezetek eredményességének és hatékonyságának biztosítására. A hazai vállalatok mégis éves árbevételük töredékét fordítják csak erre a tényezőre – egész pontosan 0,05%-ot.

Miről is van szó? – A szervezetben dolgozó értékesítő csapatokról!

Az emberek fejlesztése megfoghatatlannak, nehezen mérhetőnek tűnhet, pont ezért kerülhet a háttérbe – míg eszközökre és rendszerekre évente 23,2% jut.

Azonban igenis van látható nyoma annak, ha befektetünk az embereinkbe.

Pénzégetés, vagy pénzteremtés? című előadásunkban sales fókusszal néztünk rá arra, mire érdemes figyelni, és mit is jelent az számokban, ha már időt, energiát és pénzt szántunk egy ilyen folyamatra. Az együttműködéseink során elért áttörésekkel mutatjuk meg, mi az eredménye ennek: a táblázatban látható 3 példa szerint…

  1. Műszaki kiszolgálás területén, 240 szakértő bevonásával 900%-os,
  2. Üzlethálózatban, 1200 értékesítővel 450%-os,
  3. Door to door értékesítésben, 2000 ügynökkel pedig 540%-os volt a megtérülés az értékesítési volumenben.
Sales csapat fejlesztés hatása
Fotó: Kránicz Norbert

Átlagosan véve, az értékesítők képességeinek fejlesztésével a nemzetközi kutatások alapján 5 és 20% közötti sales növekedés érhető el.

Sales áttörés példák

De még a példákon is túlmegyünk, mert szeretnénk egzakt válaszokat adni az egyéni helyzetekre egyaránt: az elmúlt 15 év több mint 200 projektje alapján felépítettünk a fejlesztések üzleti modellezésére egy algoritmust, mellyel bárki néhány adattal és kattintással kiszámolhatja, hogy mennyi pénzt hoz a konyhára egy célzott fejlesztés. Honlapunkon kalkulációt tudsz végezni, és céged adatainak megadásával kapsz képet arról, mennyi lesz a várható megtérülés számodra, ha értékesítői csapatod fejleszted.

A megfoghatóság és mérhetőség mellett még akad olyan nehezítő tényező, ami miatt az emberekbe való befektetés marad a mostoha gyerek szerepében. Ez nem más, mint a fejlesztés utóhatása – vagy éppenséggel annak a hiánya. Ha már fejlesztésre adjuk a fejünket, nem mindegy, hogyan tesszük. A nem megfelelő hatást kiváltó folyamatnak lehet közömbös, azaz zérós hatása, vagy átmeneti lelkesedéssel járó impulzusa, amit nem sokkal később visszarendeződés követ. A fejlesztések nem egy-egy tréninggel fogják lehozni a csillagokat az égről.

A hosszan tartó, beépülő változáshoz elkötelezetté és érdekeltté tett csapattagok, bevonó, kontextus alapú vezetés, folyamatalapú gondolkodás, motivációs eszközök (pl célokhoz igazított jutalék rendszer), formabontó eszközök és KPI-ok szükségesek.

Ahogy azt már előző blogposztunkban is említettük, az eredményességhez még érdemes figyelmet szentelni a szervezeti kultúrára, konzisztenciára, és ami a legfontosabb: a naprakészségre. A Business Fest pozitív tapasztalatai megerősítettek minket abban, hogy kezdeményezzük egy sales vezetői közösség megformálását, ahol aktuális trendek, tendenciák megvitatásával tarthatod frissen a tudásodat és nyerhetsz ihletet a kihívásaid kreatív megoldására. A Sales Festtel szeretnénk biztosítani azt a közösséget, találkozási lehetőséget, ahol fejlődhetsz és jól is érezheted magad egyszerre. 😊

Sales áttörések kritériumai
Fotó: Kránicz Norbert

Ha szeretnél többet tudni a Sales Festről, ROI kalkulátorról, vagy sales csapatod fejlesztési lehetőségeiről, lépjünk kapcsolatba az info@x-sight.hu email címen, vagy a 06-1-464-5223 telefonszámon!

Bevásárlókosár
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0